Weby a e-shopy | Únor 2023

“Tlačítková novela” - jaké povinnosti mají nově provozovatelé e-shopů

1- 2 minuty na čtení

Provozovatelé e-shopů mají nově podle Novely zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku několik povinností, které by měli v rámci e-shopů uskutečnit.

Některá e-shopová řešení (Binargon, Shoptet, Woocommerce, Upgates, Exitshop apod.) řadu novinek upraví a zavede sama, případně vám s jejich zavedením pomohou. V řadě případů si ale budete muset poradit sami. 

Jaké konkrétní změny je potřeba provést? 

Stručně vám je představíme:

  • Pokud je produkt ve slevě je nutné uvést jeho nejnižší cenu bez slevy za posledních 30 dnů. To znamená, že u každé ceny po slevě by měla nově přibýt i informace o nejnižší ceně, kterou měl produkt v posledních 30 dnech.
  • kategorii Doporučené produkty je potřeba doplnit informaci o tom, na základě čeho byl produkt do kategorie zařazen (jaký klíč byl pro výběr produktů použit).
  • Je zakázáno automaticky vkládat produkty do košíku.
  • Obchodní podmínky je potřeba zákazníkovi posílat buď ve formátu PDF nebo jako součást e-mailu s potvrzením objednávky.
  • Z tlačítka, kterým zákazník odesílá objednávku, musí jasně vyplývat, že v okamžiku jeho stisknutí se zákazník zavazuje k uhrazení své objednávky. Povolené je uvedení vhodného textu buď přímo na tlačítku nebo v jeho blízkosti (vedle tlačítka nebo pod ním).
  • V obchodních podmínkách je potřeba provést úpravu odpovědnosti za vady, která se z 6 měsíců mění na 12 měsíců. Součástí obchodních podmínek by měla být i informace o tom, že v případě, že zákazník ve 14denní lhůtě, kterou má na vrácení zboží dané zboží nadměrně užívá, bude snížena vrácená částka.

Novela obsahuje samozřejmě i řadu dalších změn a ustanovení. Proto doporučujeme si její znění prostudovat, abyste se vyhnuli nepříjemnostem, které by mohly vyplývat z jejího nedodržení.

obrazek

Štítky:

Autor

Redakce

Smartim, s. r. o.

Poslední projekty