SEO | Červen 2017

SEO restart 2017 - jedna z největších SEO konferencí v ČR

4- 5 minut na čtení

SEO restart je jednou z největších SEO konferencí v ČR. Pořádá ji agentura Medio. V průběhu jednoho dne bylo na programu 12 přednášek na témata SEO v multichannel světě, Co jsou Featured Snippets a jak se do nich dostat, Rychlá analýza zahraničních trhů, SEO a UX: Rivalové, nebo parťáci. Zazněly také dvě přednášky na téma Crawl budget, viděli jsme jak probíhal přechod Heuréky na HTTPS a dozvěděli jsme se informace o tom, jak se dělá SEO v Německu. A pár dalších věcí..

Jan Tichý: SEO v multichannel světě

SEO má smysl realizovat zejména pro fáze SEE a THING (z frameworku See, Think, Do, Care od Avinashe Kaushika)

Vyhledávače už v podstatě v SERPU nezobrazují na prvních místech přirozené záznamy (SEO), ale PPC, výsledky z google business a další.

Je potřeba nezaměřovat se pouze na SEO, ale využívat i ostatní kanály a vzájemně je propojovat.

Marie Štouračová: Co jsou Featured Snippets a jak se do nich dostat

Přednášku jsme již měli možnost slyšet na akci SEO loger, která se konala minulý měsíc. Featured Snippets jsou vybrané úryvky z webu, seznamy či tabulky, které se zobrazují přímo ve výsledcích vyhledávání na nulté pozici na dotazy typu Co je..., Proč..., Kde..., Jak něco udělat ap.

V agentuře RobertNemec.com testovali, jak se na nultou pozici dostat a jaký je její přínos. Změřili nárůst návštěvnosti o 516%. V ČR se FS zobrazují prozatím cca u 15% vyhledávání.

Martin Šimko: Rychlá analýza zahraničních trhů

Martin na praktické ukázce předvedl, jak zjistit velikost vyhledávacího trhu v dané zemi a jak velký obrat z organické a placené návštěvnosti můžete při vstupu na daný trh zhruba očekávat.

Jan Kvasnička: SEO a UX: Rivalové, nebo parťáci? Rozsekneme to!

Honza v podstatě velmi hezky řekl, že SEO a UX specialisté musí spolupracovat. Důležité jsou vzájemné přesahy, předávání zkušeností, nespoléhání se na doměnky (ověřování a testování hypotéz). Výsledkem spolupráce SEO a UX je spokojený zákazník.

Martin Kůra: Překlad vám zajistí přesnost. Kde je ale výkon?

V přednášce zazněly zajímavé informace o tom, jak pracovat s překlady, resp. jak vytvářet jazykové mutace webů. Text nestačí pouze přeložit. Je potřeba vytvořit analýzu kw v daném jazyce, dát si pozor na slangové výrazy, regionální výrazy, kulturní modifikace. Překladatel by měl být v ideálním případě ze země, na kterou budete cílit. Při překladu je nutné brát v úvahu relevanci klíčového slova – ne vždy je přeložený výraz tím pravým ekvivalentem pro danou zemi.

Martin Humpál: HTTPS vs. Heureka

Martin odhalil průběh přechodu Heuréky na protokol HTPPS. Více než 50 milionů zaindexovaných stránek, bez propadu návštěvnosti. Dokonce se 7% navýšením organicu u CZ a téměř 16% navýšením u SK. Náklady přesáhly půl milionu korun.

David Brenner: Případová studie: Jak jsme rozjeli invalidní vozíky

David přednesl případovku o tom, jak se jim podařilo dosáhnout meziročního nárůstu návštěvnosti z fulltextového vyhledávání o 90 %.

Vladimír Saur: Crawl budget

Každý web má přidělený určitý crawl budget, tedy maximální možný počet požadavků od googlebota. U velkých webů je nutné budget ohlídat a zajistit jeho efektivní využití, docílíme tím rychlé indexace stránek.

Zdeněk Nešpor: Brána do pekla botů

Zdeněk ve své přednášce zmínil několik chyb (řetězení redirectů, nenastavené stránky 404 a hlavně proměnlivé pořadí parametrů v URL - resp. špatně řešená filtrace), které mohou velmi snadno, a to i u malého webu, vyčerpat crawl budget, zbytečně zatěžovat server a naštvat návštěvníky webu.

Ondřej Bělský: Lokální SEO

V České republice se u více než 5 % dotazů ve výsledcích vyhledávání vyskytuje tzv. local pack. Ondra Bělský ukázal krok za krokem, jak v Alze řeší lokální SEO. Důležité je držet totožná název firmy, využít zápis v Google business a G+, strukturovaná data. Samozřejmě je důležité vstupní stránku všech poboček vyladit také z pohledu UX.

Milan Fiala: Deutsche SEO? Wunderbar!

Milan ukázal, jak se dělá SEO v Německu. Je to náročnější a dražší. V německu hraje velkou roli důvěryhodnost firmy. Důležitý je dokonale přeložený web, ideálně německé sídlo firmy nebo německou společnost, německé certifikáty kvality. Důvěryhodnost a doprava zdarma je důležitější než cena produktu. Neméně důležitá je právní stránka internetového podnikání, na webu je povinné impressum. E-shop se neobejde bez PayPal, důležitá a poměrně běžná je také platba na fakturu.

Pavel Ungr: Přestaňme dělat analýzy, začněme dělat SEO!

Pavel odhalil seznam 10 chyb, které už nedělá. Upozornil na to, jak jsou důležité osobní schůzky, komunikace se správnými lidmi a předávání výstupů, které klient pochopí. A také představil běžná úskalí implementace doporučení od SEO specialisty.

Závěrem

Závěrem je nutné pochválit Filipovo skvělé moderování. Plus několik odkazů, kde najdete více informací:

Zajímá vás SEO, chcete zvýšit návštěvnost a zisky z vašeho webu?

Napiště nám na info@smartim.cz, zavolejte na +420 601 311 222, odešlete poptávkový formulář. Nebo se u nás zastavte: Evropská 339, Příbram.

Podívejte se, jak děláme SEO.

obrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazekobrazek

Štítky:

Autor

Redakce

Smartim, s. r. o.

Poslední projekty