Sociální sítě | Květen 2022
E-commerce v Evropě klesá, lidé více platí formou BNPL
0- 1 minuta na čtení
Při porovnání letošního 1. čtvrtletí a 1. čtvrtletí za rok 2021 se ukazuje, že e-commerce sektor začíná zpomalovat a objem tržeb v Evropě i po celém světě klesá.
Snížení objemu tržeb je v Evropě značný - jde o 13 % v porovnání s loňským rokem. Celosvětově se jedná o 3 %. Podle dostupných dat z průzkumů Salesforce Q1 Shopping Index z posledních 9 let se elektronické nákupy na e-shopech snížily poprvé za toto období. Podíl na klesajících tržbách má pravděpodobně stoupající inflace, nižší kupní síla spotřebitelů i válka na Ukrajině.
V posledním roce naopak stoupá popularita plateb formou BNPL - buy now, pay later, kdy touto formou proběhlo až 9 % všech celosvětových digitálních výdajů.
Do budoucna bude pro provozovatele on-line obchodů i klasických webů stěžejní zaměřit se na vytvoření rovnováhy mezi fyzickým a on-line světem.
Pokud vás zajímá problematika poklesu tržeb v oblasti e-commerce, více zjistíte ZDE.